DeArcane - nowy silnik do tworzenia gier via www

by Thoran 0 Comments
DeArcane - nowy silnik  do tworzenia gier via www

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 10.0/10 (1 ocen)

Witam,

chciałbym przedstawić swój projekt ‘deArcane’. Framework PHP który ma ułatwić stworzenie własnej gry via-browser. PHP to małe niedopowiedzenie, bo pomysł będzie angażuje również języki typowo front-endowe: javascript, html5.

Moją ambicją jest zastąpienie innego popularnego silnika: Vallheru. Są znaczące różnice, bo Vallheru jest skryptem TGF, a moje intencje to bardziej zwykłe gry. Mechanizm sesji na pewno się pojawi jako jedna z funkcjonalności i będzie można go zaadaptować do własnej gry.

Widok gry zrealizowanej w deArcane frameworkPodstrona frameworka deArcane prezentująca dokumentacje.Podstrona frameworka deArcane prezentująca projekty.

Jak w zamierzeniach będzie wyglądało tworzenie własnej gry?

Najważniejszą informacją jest to, że nie planuje samograju - pliku instalacyjnego gdzie musimy naciskać dalej, dalej, dalej, w rezultacie wszystko zrobi się samo. Wymagana będzie umiejętność programowania. W skrócie: wybieramy szkielet który następnie dekorujemy pozostałymi funkcjonalnościami.

Zasadniczo każdy nowy projekt powinniśmy oprzeć na jednym z 3 bazowych skryptów. W każdym z nich implementuje funkcjonalności jakie mogą się przydać w grze. Jedne z nich są charakterystyczne dla gatunku(np. eq dla gier RPG), pozostałe możemy przenosić pomiędzy (np. drag&drop, przesuwania mapy, wyszukiwanie ścieżki) – zazwyczaj będą to systemy ‘niskopoziomowe’.

  1. Space– gdy chcemy stworzyć grę podobną, w mniejszym bądź większym stopniu, do OGame. Rozgrywka w luźny sposób powiązania jest z rzeczywistym czasem. Rozwój odbywa się na zasadzie mnóstwa odliczań do zera, po upływie których rozbudowywana jest nasza infrastruktura. Zwykły klon byłby niezwykle nudny, dlatego, przy asyście biblioteki three.js, UI urozmaicimy o elementy 3D.
  2. World– naszym celem jest RPG. Główna rozgrywka w dalej prowadzona jest indywidualnie, jednak pojawiają się fragmenty gdzie interakcja pomiędzy graczami musi odbywać się w czasie rzeczywistym – np. w walkach. Spróbujemy rozwiązać problem zapisu stanu świata dla każdego z graczy. Aby zapewnić graczom robotę zaimplementuje system questów.
  3. Earth– typowa gra sieciowa, wymagające stałego połączenia z serwerem. Temu aspektowi będzie poświęcony ten projekt.

Tutaj chciałbym ostudzić zapał - jeśli się pojawił - bo to wyłącznie dążenia, które wymagają dużo pracy, a więc i czasu. Z różnych przyczyn, nie tylko złych, nie wszystko zostanie doprowadzone do skutku. Na etapie realizacji niektóre pomysły okażą się głupie i zostaną porzucone, równocześnie pojawią się nowe. Długoterminowe zobowiązania można znaleźć na stronie projektu.

Strona deArcane framework
Źródło na github
Facebook deArcane

Jak widać aktualnie projekt jest w powijakach. Zapamiętacie, że coś takiego jest i może kiedyś wam pomóc.

Michał.