DeArcane – nowy silnik do tworzenia gier via www

by Thoran 3 Comments
DeArcane – nowy silnik  do tworzenia gier via www

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 10.0/10 (3 ocen)

Witam,

chciałbym przedstawić swój projekt ‘deArcane’. Framework PHP który ma ułatwić stworzenie własnej gry via-browser. PHP to małe niedopowiedzenie, bo pomysł będzie angażuje również języki typowo front-endowe: javascript, html5.

Moją ambicją jest zastąpienie innego popularnego silnika: Vallheru. Są znaczące różnice, bo Vallheru jest skryptem TGF, a moje intencje to bardziej zwykłe gry. Mechanizm sesji na pewno się pojawi jako jedna z funkcjonalności i będzie można go zaadaptować do własnej gry.

Widok gry zrealizowanej w deArcane frameworkPodstrona frameworka deArcane prezentująca dokumentacje.Podstrona frameworka deArcane prezentująca projekty.

Jak w zamierzeniach będzie wyglądało tworzenie własnej gry?

Najważniejszą informacją jest to, że nie planuje samograju – pliku instalacyjnego gdzie musimy naciskać dalej, dalej, dalej, w rezultacie wszystko zrobi się samo. Wymagana będzie umiejętność programowania. W skrócie: wybieramy szkielet który następnie dekorujemy pozostałymi funkcjonalnościami.

Zasadniczo każdy nowy projekt powinniśmy oprzeć na jednym z 3 bazowych skryptów. W każdym z nich implementuje funkcjonalności jakie mogą się przydać w grze. Jedne z nich są charakterystyczne dla gatunku(np. eq dla gier RPG), pozostałe możemy przenosić pomiędzy (np. drag&drop, przesuwania mapy, wyszukiwanie ścieżki) – zazwyczaj będą to systemy ‘niskopoziomowe’.

  1. Space– gdy chcemy stworzyć grę podobną, w mniejszym bądź większym stopniu, do OGame. Rozgrywka w luźny sposób powiązania jest z rzeczywistym czasem. Rozwój odbywa się na zasadzie mnóstwa odliczań do zera, po upływie których rozbudowywana jest nasza infrastruktura. Zwykły klon byłby niezwykle nudny, dlatego, przy asyście biblioteki three.js, UI urozmaicimy o elementy 3D.
  2. World– naszym celem jest RPG. Główna rozgrywka w dalej prowadzona jest indywidualnie, jednak pojawiają się fragmenty gdzie interakcja pomiędzy graczami musi odbywać się w czasie rzeczywistym – np. w walkach. Spróbujemy rozwiązać problem zapisu stanu świata dla każdego z graczy. Aby zapewnić graczom robotę zaimplementuje system questów.
  3. Earth– typowa gra sieciowa, wymagające stałego połączenia z serwerem. Temu aspektowi będzie poświęcony ten projekt.

Tutaj chciałbym ostudzić zapał – jeśli się pojawił – bo to wyłącznie dążenia, które wymagają dużo pracy, a więc i czasu. Z różnych przyczyn, nie tylko złych, nie wszystko zostanie doprowadzone do skutku. Na etapie realizacji niektóre pomysły okażą się głupie i zostaną porzucone, równocześnie pojawią się nowe. Długoterminowe zobowiązania można znaleźć na stronie projektu.

Strona deArcane framework
Źródło na github
Facebook deArcane

Jak widać aktualnie projekt jest w powijakach. Zapamiętacie, że coś takiego jest i może kiedyś wam pomóc.

Michał.

  • Panda

    „Najważniejszą informacją jest to, że nie planuje samograju – pliku instalacyjnego gdzie musimy naciskać dalej, dalej, dalej, w rezultacie wszystko zrobi się samo.” – to chyba nieco sprawia, że zainteresowanie Twoim projektem spada o 90%. Ci, którzy chcą robić swoje gry i mają pomysły, zwykle nie są programistami. A jak są, wolą napisać coś swojego.

  • Michał Klimowski

    Bez przesady. Konfiguracja gry bez instalatora to jakieś 15 min. Wolę tak, niż 35 klonów gier, stworzonych przez osoby, które nie wiedzą co to php.

  • floatInt

    Odpowiem zuchwale. Liczę na to, że osoby które nie znają się na programowaniu uznają deArcane za wartościowy i na tyle prosty, że postanowią zagłębić się w to jak tworzyć wykorzystując mój framework.

    Uważam, że wersja v1 (planowana na 1Q 2018), będzie rozstrzygająca. Jeśli nie porwie serca internautów to zastanowię się czy brnięcie dalej ma sens.