[Gruzowisko] Koniec bety


VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 7.0/10 (3 ocen)

Coś się kończy, coś się zaczyna.

Taka wiadomość pojawiła się na naszym Facebooku razem z newsem, że kończymy okres bety. Przetestowaliśmy wiele rozwiązań od najbardziej banalnych jak sama idea świata do kompleksowej mechaniki. Teraz czas ponownie zakasać rękawy i brać się do roboty, nim jednak powiem co zmienia, zacznę od tego czego w tej edycji (nie używamy sztucznego systemu Er znanych z innych gier) nie zmieniamy.
1. Silnik - na chwilę obecną nie mamy po prostu czasu aby pisać od nowa. Jednak dopasujemy obecny silnik do wymagań naszych Graczy.
2. Rasy - dalej będą znane z Gruzowiska i tu też nie będzie rewolucji. Jednak zmienią się pewne szczegóły, na przykład długość życia ulegnie skróceniu.
3. Niebezpieczna i dzika magia - dalej magowie nie są miłą profesją do grania, znienawidzeni przez większość i z znacznym ryzykiem bolesnej porażki.
4. Mechanika fabularna – dalej korzystamy z wielokostkowych statystyk, zmieniamy (upraszczamy) umiejętności. Docelowo z obecnych 110 będzie ich około 50.
5. Brak mechaniki do klikania – uważamy, że klikanie mechaniczne Strażnicy, Areny i tak dalej nie ma najmniejszego sensu fabularnego i w grze fabularnej jest potrzebne jak dziura do srania w łokciu.
6. System Punktów Klimatu do rozwoju (z czego będzie rozwinięty).
7. Frakcje – przebudowane na bardziej ideologiczne i dopełnione organizacjami.
8. Post-apo – większe, wredniejsze i brutalniejsze. Niemniej, brud i smród nie będą już tylko tłem.
9. Steampunk – więcej technologii, więcej gadżetów i kilka sporych zmian.

Czas gry będzie cofnięty do czasu zaraz po największej wojnie-katakliźmie w dziejach czyli Pożodze, dlatego w świecie gry wciąż będą obecne niektóre wynalazki magiczno-technologiczne a zarazem skutki tego zdarzenia będą cały czas widoczne. Większość obszaru dostępnego dla postaci Graczy będzie nosić ślady niedawnych działań, na części z nich niedobitki różnych armii będą wciąż toczyć walki.

W następnym odcinku: Witamy w krainie gdzie obcy zginie... - o tle fabularnym.

Jego Eminencja Xweetus I

  • Chluj

    Mam pytanie związane z tą grą.

    Jak tylko się pojawiła, tematyka wydała mi się bardzo ciekawa i założyłem tam sobie konto, trochę pograłem, powstawały organizacje i inne takie. Potem nie miałem czasu na granie, a po powrocie okazało się, że do gry loguje się średno 2 – 3 osoby. Więc jak to wygląda? Czy gra nadal funkcjonuje dla szerszego grona odbiorców, czy bawi się tam tylko grupa znajomych w autorskim settingu?
    Będę wdzięczny za odpowiedź.

  • Jego Eminencja Xweetus I

    Gra jest dalej otwarta dla wszystkich a jednym z celi resetu jest przyciągniecie nowych Graczy