[LineCladis] Ikonki i sesje


VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 10.0/10 (4 ocen)

Witamy wszystkich bardzo gorąco!

Jak zapewne zdążyliście zauważyć (i przy okazji zapomnieć :P) ostatnio nie było zbytnio informacji odnośnie LineCladis ani na temat tego co się dzieje w projekcie ani jak wygląda stan z grą.

Opóźnienia te spowodowane są jakże wspaniałym ułożeniem projektów i egzaminów na studiach członków ekipy – raz jednemu się kończą, raz drugiemu zacyznają i przez to ciężko się zgadać ahhhh te studia :P – przez co ciężko jest dogadać istotne sprawy w ekipie. Na nieszczęście nasz programista Sakushu ma bardzo duże szczęście do cotygodniowych projektów, które niestety wykańczają jego siły i czas który może przeznaczyć na LineCladis.

Ale ale! Prace w projekcie nadal trwają tylko, że idzie to wooooooooooooolniej a niżeli byśmy chcieli :). Mimo wszystko jak już wspomniałem prace trwają, bynajmniej od strony pomysłów i graficznych rozwiązań, dla tego chcąc podzielić się z wami troszkę naszą wiedzą w tym kierunku, przygotowaliśmy krótkie przedstawienie jak w LineCladis tworzy się ikonki przedmiotów. Usiądźcie wygodnie i przyjżyjcie się jak powstają jedne z najważniejszych elementów gry – ekwipunek.

 

LineCladis
LineCladis - Tworzenie ikon

 

  • 1. Początkowo szperam w necie by znaleźć jakieś ładne zdjęcie – historycznej zbroi po czym wzorując się na nim rozpoczynam od nałożenia szkicu
  • 2. + 3. Po naszkicowaniu ustawiam sobie przezroczystość warstwy ze szkicem na ok. 30%, po czym wzorując się na nim ryruje właściwe linie zbroi. Rysunek robię krótkimi ale pewnymi ciągnięciami pena.
  • 4. tak wygląda gotowy wzór, na który można nanieść teraz szczegóły, czyli linie płyt skóry, paski, nity i grawerowania z wykończeniami.
  • 5. po ukończeniu szczegółów tworzę nową warstwę na której nałoże bazowy kolor
  • 6. tak wygląda zbroja z nałożonymi na nią kolorami bazowymi
  • 7. w tym kroku nakładam cienie i rozjaśnienia padającego na zbroję oświetlenia
  • 8. + 9. po ukończeniu nakładania koloru, obrysowuje wszystko grubą linią podkreślając tym samym kontur zbroi i nadaje rysunkowi „szczególnego wyglądu”
  • 10. teraz zmniejszam całość i nadaje jej parę efektów w wyniku czego otrzymuję zeskalowany przedmiot gotowy do umieszczenia na kafelek i wrzucenia do gry :)

 

Uwaga! Jakość rysunku nie musi być aż tak szczegółowa ponieważ i tak ulegnie on zeskalowaniu do mniejszego rozmiaru – ważne by na wersji finalnej wszystko ładnie wyglądało co nie znaczy, że można też zrobić przedmiot na tzw. „odczep” - po prostu można sobie odpocząć przy tego typu grafice ale nie, rysowanie nie jest szybkim procesem :P

Tak to wygląda. Ostatecznie poza małym przedstawieniem, mamy dla was także informacje z projektu.

Ostatnio wystartowała strona gry, na którą początkowo by się zarejestrować potrzebowaliśmy klucza jednak po przemyśleniu troszkę zmieniliśmy system „aktywacji konta”.

Teraz możecie się zarejestrować, dostarczając nam statystyki zainteresowania projektem, jednakże by utworzyć postać potrzebujecie klucza, który odblokuje wam tą możliwość.

Więcej informacji możecie znaleźć na forum gry (Link do tematu), oczywiście poza tym tematem istnieją także inne, w których dowiedzieć możecie się o planach projektu i podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami i ideami na temat poszczególnych elementów w grze.

Tak też do dzieła i rejestrujcie się na forum – poza tym wpisywanie się na forum i aktywne (sensowne) udzielanie się na jego łamach pozwoli powiększyć waszą szansę na otrzymanie klucza rejestracyjnego do wersji testowej gry, gdzie jeszcze aktywniej będziecie mogli obserwować wprowadzane nań zmiany.

To wszystko na ten wpis, następny miejmy nadzieję pojawi się niedługo i będzie zawierał... co będzie zawierał to mała tajemnica ale śledźcie nas na bieżąco na Facebooku (link do fanpage'u) i Yggdrasil.pl by jako pierwsi przeczytać o newsie na drzewie :).

Do przeczytania,

Ekipa LineCladis.

  • Thoran

    No i czad ;)