[Smocza Dolina] Informacje o starcie gry


VN:F [1.9.22_1171]
Ocena: 0.0/10 (0 ocen)
buttonJak wszyscy dobrze wiedzą, Smocza Dolina przechodzi obecnie "kryzys", co hm... Jest chyba aż nazbyt delikatnym określeniem. Ruch w grze jest znikomy, ale mimo wszystko graczy wciąż przybywa. Zawsze zadziwiał mnie fenomen tej gry, że jakkolwiek by źle nie było, jest w stanie się podnieść i pokazać że wygryzie jeszcze nie jedną nową grę. Od dość długiego czasu w zaciszach Ahearnowego dysku, gra jest dalej pisana, z pomocą wolontariuszy oraz osób które chcą, żeby gra dalej istniała - i stokrotne dzięki im za tą pomoc.
Wprowadzany jest całkowicie nowy silnik, z nowymi zasadami rozgrywki, poprawiane są błędy, dodawane nowe ciekawostki, usuwane niepotrzebne. Ale największym wyzwaniem jak zwykle jest fabuła. Oczywiście jeden admin nie poradziłby sobie z napisaniem tego wszystkiego, ale to właśnie Ci wolontariusze, którzy pomagają przy grze teraz, zajmują się całym opisem fabuły, magii oraz innych niezbędnych do startu gry rzeczy. Wielu z was zapewne zapyta - po cholerę wracać tam, gdzie zaraz znów wszystko padnie. I po części macie racje, każdemu wolno się dziwić, zwłaszcza po ostatnich wydarzeniach. Z tą jednak różnicą, że łatwiej byłoby zamknąć grę, i powiedzieć "Projekt rzucam w cholerę, a Wy róbcie co chcecie". Tak się jednak nie stało. Wiadomo jest że Smocza Dolina od dawna przyciągała wielu graczy, i również wielu starych graczy ubolewa nad stratą miejsca spotkań z ludźmi których tam poznali. Więc jedyne co można tutaj powiedzieć to, to, że gra nie jest porzucona na pastwę losu. Jak już było wcześniej wspomniane, pracę dalej trwają, i można powiedzieć że na prawdę niewiele brakuje do końca. Obecnie pisana jest reszta opisów, oraz dopracowywana mechanika, trwają również pracę nad możliwym wyważeniem gry, i zwiększeniem poziomu trudności rozgrywki. Co czeka was w nowej odsłonie Smoczej Doliny? Cóż...
- Nowy system fabularny, tak oczekiwany przez graczy - od teraz to gracze wspomagani przez MG, będą tworzyć fabułę krainy;
- Rezygnacja z większości niegrywalnych ras, pozostawienie podstawowych, + 3 dodatkowe;
- Dużo większe znaczenie fabuły w rozgrywce
- Nowy system zdobywania doświadczenia
- Zmniejszenie ilości profesji, oraz bonusy zależne od wybranej profesji oraz klasy
- Całkowicie zmienione wzory do poszczególnych czynności
- Absolutnie nic nie zależy od poziomu postaci, tylko Ty decydujesz jak bardzo chcesz rozwinąć swoją postać
- Dużo większe znaczenie Domów Rodowych, wprowadzenie ich do rozgrywki fabularnej.
... a to tylko mały przedsmak tego, co was czeka.
Lista zmian jeśli chodzi o samą rozgrywkę jest na prawdę duża, i brakłoby dnia, żeby wymienić wszystkie za jednym razem, zmiany te na pewno zadowolą jednych, innych już nie - nie każdemu da się przecież dogodzić, lecz pozostaje mieć nadzieje, że wszyscy szybko przywykną do tych zmian, które są z korzyścią dla wszystkich.
Na kiedy planowany jest start gry? Jeśli wszystko dobrze pójdzie, opisy zostaną dokończone, a mechanika dopięta, startować będziemy już w przyszłą niedzielę, w godzinach wieczornych. Także, czekajcie z niecierpliwością!